PCOS-Lab

Reken af met je PCOS klachten

èn verlies op een liefdevolle manier al het gewicht dat je graag wilt verliezen

Probeer nu 7 dagen gratis



Voor MEER DAN  €12.890 aan waarde!

(maandelijks opzegbaar)


- je verliest zoveel gewicht als jij wilt terwijl je eet wat JIJ lekker vindt,

- je voelt je eindelijk goed in je vel

- je hebt energie om dingen te doen die je belangrijk vindt,

- je krijgt meer zelfvertrouwen,

- je neemt je toekomst in eigen handen


Niet goed geld terug garantie

null

je hebt de eerste 7 dagen een niet goed, geld terug dagen garantie op je aankoop.

Je kunt het dus zonder risico uitproberen om te zien of het PCOS-Lab bij je past.

Na deze 7 dagen is je abonnement maandelijks opzegbaar.

I get it: afvallen met PCOS is frustrerend!

vooral omdat er zoveel tegenstrijdige boodschappen te vinden zijn.  Of omdat je arts je misschien wel zegt dàt je gewicht moet verliezen, maar je er niet bij vertelt hoe dan.

Je gaf waarschijnlijk al honderden euro's uit aan supplementen die zouden helpen bij PCOS.

Misschien probeerde je al tientallen diëten, volgde je programma's van influencers op Instagram en TikTok die je beloofden dat je zou afvallen... 


Dan deed je alles wat er je gezegd werd en je viel misschien wat af, maar uiteindelijk... stopte je met afvallen of kwam alles gewoon weer terug.


Mega frustrerend! gevolgd door "F*ck it... laat maar zitten" momenten.


Dat komt vaak doordat de adviezen die je krijgt vanuit een persoonlijke ervaring vertrekt en niet wetenschappelijk onderbouwd is.  En het ding is: ookal heeft iemand anders PCOS, je lichaam is niet hetzelfde. Wat voor de ene persoon werkt, hoeft niet per se voor jou te werken.

Sarah Noelmans

maar het kan ook anders...

De wetenschap staat niet stil. Ook rond PCOS zijn er de laatste decenia heel wat studies geweest. En er is overduidelijk bewijs dat je met bepaalde leefstijlaanpassingen heel wat van je PCOS klachten kan verbeteren, je kansen op een zwangerschap kan vergroten èn tegelijkertijd je risico op het ontwikkelen van lange termijn gezondheidsproblemen kan verminderen: (zwangerschaps)diabetes, hart- en vaatziekten en leververvetting.

Maar welke die leefstijlaanpassingen dan zijn, is voor iedereen wat anders.

Elke lijf is anders, en je wilt die leefstijlaanpassingen vinden die passen bij jouw lijf én bij jouw leven.


En dat is waar ik je als erkend diëtiste mee kan helpen.


Maar er is nog een ander stukje van de wetenschap, de neurowetenschap die ik als PCOS coach gebruik om je brein te herprogrammeren om gewichtsverlies véél makkelijker te maken en voor blijvend.


PCOS coach

Om je gewicht er voorgoed af te houden,
moet je je brein herprogrammeren!

Want zelfs al krijg je het advies dat bij je past, dat wil nog niet zeggen dat je het blijvend kan toepassen. Hoe vaak ben jij niet begonnen aan een dieet dat wel effect heeft, maar waarbij je na verloop van tijd begint te merken dat het verwatert?


En neen, dat heeft niets te maken met dat jij geen karakter zou hebben.


Er ontbreekt gewoon nog één stukje

en dat is dus terug te vinden in de neurowetenschap.


Ons brein is een gewoontebeestje: het wilt zo min mogelijk energie verspillen en het je zo makkelijk mogelijk maken. Dus alles wat we vaak doen, wordt geautomatiseerd. En eens een automatisme, gebeurt het zonder nadenken.


Onze eetgewoonten zijn geautomatiseerd

Gelukkig is ons brein een plastische massa en kan het ons leven lang leren. We kunnen een nieuwe gewoonte verankeren door middel van neurowetenschap:

nieuwe neurale verbindingen maken voor de manier waarop we eten en de manier waarop we over onszelf denken.


Want nieuwe gewoonten verankeren in je brein is de enige manier waarop je het verloren gewicht er ook voorgoed eraf kan houden en je nieuwe leefstijl echt een gewoonte wordt.


Verbeteren van je zelfbeeld

Diezelfde technieken gebruik ik ook om je diepgewortelde overtuigingen over jezelf, je zelfbeeld, te herprogrammeren. Want jezelf graag kunnen zien, jezelf kunnen aanmoedigen als het even moeilijk gaat, is één van de basisvoorwaarden om je gewicht er voor de rest van je leven af te houden.


 

Hoe je dat doet

Door kleine veranderingen in de manier waarop we eten,
maar vooral hoe we denken.


Leren hoe we excuses kunnen schrappen
in plaats van koolhydraten.


Stoppen met onszelf te veroordelen over wat we zeggen, doen of denken
in plaats van te stoppen met de dingen te eten die we graag eten. 


Ons vasthouden aan leren hoe we onszelf graag kunnen zien,
in plaats van vast te houden aan dieetregels en hypes.


Dat is de manier om niet alleen gewicht te verliezen en je PCOS klachten aan te pakken,
maar ook om ervoor te zorgen dat het jouw manier van leven wordt.


Dat heb ik nodig!


Testimonials

These slides will be slide-able on the live version of your page!

Thalie

Ik ben echt enorm verast ben door het feit dat je kunt afvallen terwijl je eet wat je wilt!

Nooit gedacht dat deze aanpassing mijn eetgedrag zo snel zou doen veranderen! Ik ben enorm enthousiast en heb super veel motivatie dit zo vol te houden. 

Dank je wel Sarah voor jouw ‘simpele’ maar zeer effectieve methode! 

Petra
-8 kg op 4 maanden tijd!? Ik kan het amper geloven! Dit voelt ook helemaal niet als een dieet, maar eerder als een aanpassing in mijn leven die er nu al echt onderdeel van uitmaakt.
Ik ben zo blij dat ik in deze beslissing voor mezelf genomen heb!

En voor het eerst in mijn leven wéét ik gewoon dat ik die oude kilo's er niet meer bij zal krijgen. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar het is gewoon een diep vertrouwen.

Karolien

Ik wil graag 50 kg verliezen, maar ben al zo vaak teleurgesteld door alle diëten die ik al gedaan heb. Het is me nog nooit gelukt. Ik heb ontzettend veel diëten geprobeerd, maar telkens gaf ik op.

Toen ik het PCOS-Lab ontdekte, voelde ik onmiddellijk: dit is anders, dit is wat ik nodig heb! Eigenlijk voelt dit heel fijn. Ik beslis volledig zelf wat ik wil en dat is ontzettend motiverend. Ik KIES nu echt voor de gezondere keuzes eerst. Ik ben in de eerste maand al 6kg verloren!

Elke dag voel ik me sterker worden en meer vertrouwen krijgen in mezelf. Wat een zalig gevoel!

Khadija

Hoe heerlijk voelt dit. Echt thuiskomen. Weten dat er altijd iemand is die je om hulp kan vragen. Weten dat Sarah er altijd is om je te helpen om de hindernissen op je pad anders te bekijken. Ik weet echt wel wat ik moet doen om gewicht te verliezen, maar ik wil het niet alleen doen. Dan herval ik heel snel in oude patronen van mezelf op de laatste plaats te zetten.

Sinds ik gestart ben, nu bijna 8 weken geleden, heb ik mijn eerste doel behaald: -6 kg. Maar nog belangrijker dan het gewicht is dat ik nu echt kan genieten van eten dat vroeger in mijn 'verboden' lijstje stond. Ik denk niet meer in 'verboden' en 'toegelaten'. Wat een rust!

Het PCOS-lab is uniek.

Ik hou het poepsimpel. Dat zorgt ervoor dat het veel makkelijker is om door te gaan als je eigenlijk wilt opgeven.

Je leert hoe je een automatisme kan maken van de adviezen die je zullen helpen om je hormonen beter in balans te krijgen en je PCOS klachten te verminderen.

Zo wordt het een automatisme en kan je zonder moeite die nieuwe leefstijl aanhouden.



Maar hoe doe je dat dan?

Wel, om te beginnen door al je automatische gedachten over 'wat ik niet mag eten' en 'dat je het toch niet kan', te veranderen.

Door iemand te worden die altijd in zichzelf gelooft. Iemand die je blijft aanmoedigen, ookal is het even moeilijk en zou je 'oude-ik' opgegeven hebben.

Door je eigen grootste cheerleader te worden.



In het PCOS-lab leer je deze 3 hoofdzaken


   ❤ hoe je brein werkt en hoe jij het kan herprogrammeren
zodat het super makkelijk wordt om die nieuwe gewoonten aan te houden


❤ welke voedingsmiddelen je helpen om je PCOS klachten te verminderen
zodat je méér energie krijgt, je vruchtbaarheid vergroot, je cyclus regelmatiger wordt en acné vermindert. 


❤ hoe je je eigen grootste supporter wordt
zodat kan blijven doorgaan ook als het even moeilijk en je je doel bereikt.


Wat kan je verwachten?

Wekelijkse Live groepscoaching

Er zijn wekelijks live coaching calls en Q&A's waar je zelf gecoacht kan worden, kan luisteren naar coaching en alle vragen kan stellen over jouw gewichtsverlies en over PCOS.

De PCOS-lab Planner

Leden van het PCOS-lab krijgen toegang tot de PCOS-lab planner die speciaal voor het lab ontworpen werd. Het is een planner, maar ook jouw persoonlijke dagboek en je persoonlijke coach. Dankzij de planner weet je exact waar je naartoe gaat, behoud je de focus, krijg je inzicht in wat goed gaat en waar je kan verdiepen.

Een kluis aan videomateriaal

Binnen in het PCOS-lab krijg je toegang tot massa's videomateriaal over alle topics die je gewichtsverlies kunnen helpen. Hoe kan ik een plateau over geraken? Wat doe ik met een partner die me advies probeert te geven? Hoe kan ik voorkomen dat de weegschaal mijn dag bepaalt. Je krijgt antwoorden op al jouw vragen. 

Community en accountability

24/7 toegang tot een groep vrouwen die net als jij voor eens en voor altijd gewicht willen verliezen en die weten wat het is om PCOS te hebben. Heb je nood aan steun, dramavrij advies? Dan is er altijd iemand die luistert. Ook Sarah zit in de community!

Coaching

Je hebt toegang tot onze coaches die zelf gewicht verloren dankzij de PCOS-methode. Je kan hen al jouw gewichtsverlies vragen stellen en krijgt binnen de 48 u antwoord!

Leden evenementen

Als lid van het PCOS-lab heb je toegang tot evenementen. Virtueel of in person. Wandelingen, weekends,...enkel en alleen voor leden van het lab.


Je krijgt voor méér dan € 12.890 aan waarde

(maandelijks opzegbaar)


- je verliest zoveel gewicht als jij wilt terwijl je eet wat JIJ lekker vindt,

- je voelt je eindelijk goed in je vel

- je hebt energie om dingen te doen die je belangrijk vindt,

- je krijgt meer zelfvertrouwen,

- je neemt je toekomst in eigen handen





inclusief deze masterclasses

Heeft iemand je ooit al deftige uitleg gegeven over PCOS en de impact daarvan op jouw leven? Vraag jij je af wat je met het hele hormonale verhaal extra kan doen om jezelf te helpen? Sowieso is stoppen met overeten de basis. 


Maar er zijn nog een paar dingen die heel specifiek zijn voor PCOS die jouw gewichtsverlies extra kunnen helpen. Op het moment dat je geleerd hebt dat je jezelf kan vertrouwen, is het tijd om je te verdiepen in welke voedingsmiddelen je misschien wat vaker op je menu wilt zetten, welke vormen van beweging handig zijn voor jou. Wat je kan doen om beter te slapen,...
Alles wat je wilt weten over supplementen die er bestaan om je PCOS klachten te verbeteren.


Welke supplementen zijn er, maar ook: waar let je best op als je een supplement kiest.

Zelfs al heb je een onregelmatige cyclus, dan nog is het mogelijk om je meest vruchtbare dagen te leren herkennen.



Dankzij observatie van je lichaam leer je om de signalen te herkennen dat er een eisprong zit aan te komen.
Dus wil jij graag je kinderwens eerst een natuurlijke kans geven?
Of heb je de boodschap gekregen dat je nog niet mag starten met fertiliteit omwille van je gewicht? Dan kan je dankzij deze bonus je kansen zelf alvast vergroten. 

Testimonial

Boss Lady Marjolein
Ik heb afvallen altijd gezien als iets moeilijks, als iets waar ik veel discipline voor moet opbrengen, als iets waar ik prioriteit aan moet geven omdat het anders niet lukt, iets 'ongezelligs'/niet-sociaals en als iets dat samengaat met heel veel sporten.  

Tijdens een coaching call hielp Sarah me om bewijs te vinden dat het ook anders kan. Ik werd terug gekatapulteerd naar een tijd in mijn leven waar ik me vrij voelde èn gewicht verloor terwijl ik volop van het leven genoot. Met elke vezel in mijn lijf geloof ik dat dit opnieuw kan. 


Ik kies nu waar ik van wil genieten en ben niet meer geblokkeerd als ik aan eten denk. Ik ben voorbij 'sla en tomaat' en eet nu met veel genot een lekkere gevulde salade of ineens een boterham met pindakaas en banaan, gewoon, omdat het lekker is. 

Binnen een week bereikte ik de 'stabiele' -1 kg en na 2 weken verscheen de -3kg. 

Yes, eindelijk!! En het voelt goed! 

Dit kan ik aan, met veel leuke en plezierige etentjes met vrienden zonder dat ik mezelf iets ontzeg.


Wat een bevrijding!


Marjolein

Veelgestelde vragen

Ik wil niet veel of geen gewicht te verliezen. Zal dit me helpen?

Ja zeker! Zo velen van ons zijn perfect in staat om gewicht te verliezen. We worden er goed in. Maar het probleem is dat we bang blijven om weer bij te komen, dat we teveel zullen eten. We vertrouwen onszelf niet. Het lukt ons niet om die nieuwe versie van onszelf te leren kennen.
Het PCOS-lab leert je om te denken als iemand die gewicht verliest en het er af houdt.

Ik moet 50kg verliezen. Kan ik meedoen?

Natuurlijk! De basis is hetzelfde voor iedereen. Of je nu 2, 5, 25, 50 of 150 kg wilt verliezen. Je bent ongelooflijk welkom.

Ik heb PCOS werkt dit ook voor mij?

Absoluut. Het PCOS-lab is gemaakt voor vrouwen met PCOS! Als jij je herkent in het overeten: eten op momenten dat je eigenlijk fysiek voldaan bent, dooreten op het einde van de maaltijd, tussendoor eten omdat je je verveelt, je stress ervaart of gewoon omdat het aangeboden wordt, dan is dit voor jou dè manier om gewicht te verliezen.

Kan ik ook meedoen als ik een medisch dieet volg?

Een medisch dieet omwille van bijvoorbeeld allergieën en intoleranties is geen enkele reden om niet in het PCOS-lab te kunnen instappen. Ik leer je om over gedachten als 'het is oneerlijk' en 'ik mag niets' heen te komen.

Werkt het ook als ik geen emo-eter ben?

Sommige mensen denken 'ik ben geen emo-eter, ik heb gewoon gewicht te verliezen, maar ik denk niet dat ik eet omwille van emoties'.
Maar als je overeet omdat het zo lekker is... dan ben je een emo-eter. Of als je het zonde vindt om iets te. laten staan, iemand niet wilt teleurstellen,...

Ook dat is emo-eten. Bij iedereen zijn er van die kleine dingen te vinden die je gewichtsverlies in de weg staan. In het PCOS-lab leer je welke redenen jij gebruikt om te eten en je gewichtsverlies te saboteren. Geen enkele app zal je leren hoe je dat kan ontrafelen. Ik help je daarbij, want het is mijn doel om te vinden wat er jou tegenhoudt. Het komt echt niet omdat je niet zou weten wat gezonde voeding is.

Werkt het PCOS-lab ook voor wie keto eet? Of vegan? Of ...

Ik vertel je niet wat je moet eten. Ik geef je geen lijst met 'verboden en toegelaten'. Jij beslist zelf wat je op je planning zet.

Het enige wat ik van je vraag is dat je dagelijks plant wat je wilt eten, eet wanneer je honger hebt en stopt wanneer je voldoende hebt, voldoende slaapt en water drinkt. En ik help je om in te zien waarom je die dingen niet wilt doen zodat je alle excuses teniet kan doen die in je weg staan om die vier dingen consistent kan doen.

Jij kiest wat je eet. Ik leer je om eten te kiezen waar je van kan genieten en hoe je de controle kan behouden terwijl je die dingen eet. Dus in plaats van een plan te maken waarin je al je favoriete voeding schrapt, leer je om altijd de touwtjes in handen te houden zodat je ze op je planning kan zetten en geen vluchtdag van je gewichtsverlies nodig hebt.

Dus het maakt niet uit hoe je eet, ik ga je leren te genieten van het voedsel dat je graag eet en waar je naar uitkijkt.


Wat als ik bang ben dat ik zal opgeven?

Dat is heel normaal. We zijn bang voor wat anderen over ons zullen denken wanneer we falen. Richt je energie op hoe je deze keer kan doorgaan. Ben je bereid om het deze keer anders aan te pakken? Hoe zal je doorgaan terwijl je brein je toeschreeuwt dat je een mislukkeling bent. Hoe kan jij ervoor zorgen dat het een andere ervaring wordt?
Ik zal eerlijk met je zijn. Er zullen momenten zijn dat je de mist in gaat. Je zal je overeten. Iedereen overeet zich van tijd tot tijd wel eens. Het probleem is niet dat je bang bent om op te geven. Het probleem waar je eigenlijk aan moet werken is dit: ben je bereid om door te gaan om het moment dat je beseft dat het niet perfect gaat?

Hoe kan ik gewicht verliezen zonder calorieën of punten te tellen?

Jouw lichaam is heel slim. Het weet exact wat er gebeurt in je leven, hoeveel slaap je gehad hebt, hoe je hormonen staan,... Op sommige dagen zal je meer honger hebben en heb je meer nodig. Op andere dagen zal je veel minder trek hebben. Maar het blijft functioneren. Het zal dan de reserves vanop je heupen en je buik gebruiken als energie.
In het PCOS-lab zal ik je alles leren over hoe je lichaam werkt, wat honger en verzadiging is. Ik leer je om dieetregels los te laten en te gaan luisteren naar wat je lichaam je vertelt. Als je die kan volgen, is het enkel nog het stuk emotionele eten waar je aan moet werken. Elke keer dat je eet uit een ander gevoel dan honger. Hoe vaak eet je wanneer je een slechte dag gehad hebt? Of hoe vaak heb je gedacht: ik heb zo mijn best gedaan deze week, ik verdien het nu wel. Hoe vaak heb je iets gegeten omdat iemand je iets aanbood en je geen neen durfde te zeggen?

Als je je hierin herkent, dan zijn calorieën niet het probleem.

Wat als mijn partner vindt dat het geldverspilling is?

Iedereen mag zijn of haar eigen mening hebben. De mening van je partner is zijn / haar zaak. Blijf niet hangen in het proberen hun gedachten te veranderen zodat jij je goed kan voelen over wat je wilt doen. Ze hebben gewoon een andere mening over het PCOS-lab en dat is oke.
Laat het me je van een andere kan bekijken: jouw partner heeft je van dieet naar dieet zien gaan, opnieuw en opnieuw. Je partner zag hoe moeilijk je het had, hoeveel pijn het je deed en hoe je dan de schuld stak op jezelf, jezelf onder je voeten gaf als het niet werkte. Je partner weet dat het je pijn deed en kon enkel toekijken hoe jij jezelf op je kop geeft.

Weet dat je partner je graag ziet, stop met te denken aan wat andere zouden kunnen denken en focus nu op jezelf.

Wees eerlijk met jezelf: de enige steun die je écht nodig hebt, dan is die van jezelf. Dat is de steun die altijd zal werken, ongeacht wat er gebeurt.

Zal ik het kunnen combineren met mijn drukke schema? Hoeveel tijd neemt het in beslag?

Het leren van de PCOS methode kan je ten eerste altijd en overal, geen weegschalen, geen geklooi met een app en punten tellen. Je bent gedurende de dag weinig tijd kwijt met het uitvoeren...je kiest je momenten om meer te leren en dat maakt het een stuk makkelijker en bespaart heel veel tijd!

Daarnaast zit er een massa aan hulpmiddelen in het PCOS-lab. Maar het beste van alles is dat alles beschikbaar is in een 'on the go' format. Je kan alles gewoon beluisteren via de app, waar je ook bent. De meeste mensen zijn nooit live bij de calls of training. Ze luisteren gewoon nadien terwijl ze hun boodschappen doen, de was ophangen of eten maken.

En het programma is echt op eigen tempo te doorlopen. Je hoeft dus niet te denken dat je 'achterop' raakt. Je luistert naar een les en spendeert elke dag een paar minuten om op te schrijven wat je zal eten. Dat is alles. Gewichtsverlies is echt zo eenvoudig dat het gewoon in je leven past.


Wat als ik niet live aanwezig kan zijn bij de calls?

Uit de ervaring van mijn PCOS de Baas Mastertraject, heb ik geleerd dat 75-80% van de deelnemers de replays van de calls bekijken en er dus niet live bij zijn. Je kan deze replays bekijken of beluisteren op het moment dat het jou uitkomt. De meesten luisteren ook niet elke replay, maar kiezen eruit wat hen op dat moment dient.

Zal ik 1 op 1 coaching krijgen?

Het PCOS-lab is groepscoaching. Je kan op elk moment een vraag stellen, binnenkomen tijdens een coaching call of gebruik maken van de community. Leden van het PCOS-lab kunnen wel opteren voor privé coaching als ze dat wensen. De financiële en praktische kant daarvan, vind je eenmaal je binnen in het lab bent.
Ik streef er wel naar om mensen waarvan ik denk dat ze elkaar kunnen versterken, aan elkaar voor te stellen. Daar ben ik goed in!

Ik heb geen Facebook...

Je hoeft geen Facebook te hebben om lid te worden van het PCOS-Lab. Alle content en alle informatie vind je in de PCOS-Academie. De coaching calls gaan door in Zoom.
Enkel de community is volledig gesitueerd op facebook. Je kan, als je dat wenst, speciaal voor de community een tijdelijk facebookaccountje aanmaken. Weet je niet hoe, dan helpen we je graag. Wil je dat liever niet, dan kan je kiezen voor een accountabilitygroepje waar je met 1 of max 4 andere vrouwen via berichtjes, Signal, Discord of WhatsApp elkaar ondersteund.

Dekt mijn verzekering de kosten van het PCOS-lab?

Voor sommige mensen kan het inderdaad zijn dat de ziekteverzekering tussen komt. Sowieso enkel in België. Je kijkt best altijd even na bij je eigen mutualiteit.

Hoeveel tijd zal dit in beslag nemen?

Het hele lab is zo opgebouwd dat het super flexibel is. De lessen zijn kort, zodat je er tussendoor eentje kan van meepikken, afhankelijk van hoeveel tijd je hebt. Het hele programma is te doorlopen op eigen tempo. Je kan dus zo snel of zo traag gaan als je zelf wilt. Luister je graag alles in eens? Dat kan. Doe je het graag stap voor stap? Dat kan.


Daarnaast is er het dagelijkse plannen. Daar neem je zoveel of zo weinig tijd voor als je wilt. Met 5 minuten per dag kom je al een heel eind.

Soms kan het wat langer zijn als iemand een vraag heeft of in de community wilt rondhangen. Maar dat hoeft ook niet elke dag te zijn.

Al de rest, van live calls tot replays en bonusmateriaal, is optioneel en te doorlopen op je eigen tempo. Je kan altijd alles terugvinden in het PCOS-lab, dus je hoeft je niet druk te maken dat je zou achterop raken.


Hey

Je bent nog steeds op deze pagina.

Dat wil zeggen dat het PCOS-Lab je zeker aanspreekt. Ik zou zeggen, kom het gewoon proberen!